Audi A6 TFSI e plug in hybride
Beschikbaar als Avant en Limousine
Audi breidt het modelprogramma van geëlektrificeerde modellen in hoog tempo uit. Alleen al in de tweede helft van 2019 introduceerde het merk vijf Audi’s met plug-in hybrid-aandrijving. Waaronder de Audi A6 TFSI e die beschikbaar is als Limousine en Avant.
MMI touch display
Multifunctioneel stuurwiel
Audi Connect
Audi Lane Departure Warning
Voorverwarmen/koelen via MyAudi-app
Interesse in de Audi A6 TFSI e?
In de Audi A6 TFSI e draait het om efficiëntie, mogelijk door de vooruitstrevende combinatie van een benzinemotor en elektrokracht. Er zijn twee versies: de 220 kW/299 pk sterke 50 TFSI e quattro en de 270 kW/367 pk sterke 55 TFSI e quattro. Die laatste kan in 5,6 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren en is goed voor een topsnelheid van 250 km/h. De verbruiks- en emissiewaarden zijn als volgt: de 50 TFSI e quattro heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 1,7-2,0 l/100 km; een gemiddeld stroomverbruik van 16,6-17,7 kWh/100 km en een gemiddelde CO₂-emissie van 39-46 g/km. De 55 TFSI e quattro heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 1,9-2,1 l/100 km; een gemiddeld stroomverbruik van 17,4–17,9 kWh/100 km en een gemiddelde CO₂-emissie van 43–47 g/km.
Update nieuwe motoren
Voor de nieuwe, geëlektrificeerde A6-modellen heeft het S edition-uitrustingsniveau bovendien een upgrade ondergaan én is de prijs verder aangescherpt. Daarmee is sportiviteit voor de A6 bereikbaarder dan ooit. De nieuwe A6 (Limousine en Avant) 40 TFSI en de A7 Sportback 40 TFSI hebben een 150 kW/204 pk sterke turbo-benzinemotor. Het maximale koppel bedraagt 320 Nm. De 2.0 TFSI, die standaard is gekoppeld aan de automatische zeventraps S tronic-transmissie met dubbele koppeling, verleent de nieuwe modellen een topsnelheid van ruim 240 km/u. Mede dankzij de 12V mild-hybridetechnologie zijn de verbruikscijfers gunstig. Zo bedraagt het gemiddelde verbruik van de A6 Limousine 40 TFSI 6,9 l/100 km (CO2: 157 g/km)**. De mild-hybridetechnologie draagt met snelle en soepele herstarts van het start/stop-systeem ook bij aan het hoge comfortniveau. De Audi A6 Limousine 40 TFSI is leverbaar vanaf € 62.290*, de Avant is er vanaf € 65.690*. Beide modellen zijn inmiddels te configureren
- Audi A6 Limousine 50 TFSI e quattro (Business Edition): € 70.930
- Audi A6 Avant 50 TFSI e quattro (Business Edition): € 74.330
- Audi A6 Limousine 55 TFSI e quattro (Competition): € 83.606
- Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro (Competition): € 87.006
Audi A6 Limousine TFSI e quattro
Als u op de rest wilt voorlopen, moet u uw eigen weg gaan. Met de Audi A6 Limousine TFSI e quattro lukt dat op indrukwekkende manier. Deze auto heeft een efficiënte plug-in hybrideaandrijving, een toonaangevend bedieningsconcept, een comfortabel interieur en een atletisch design.
Interesse in de A6 Limousine plug-in hybride? Vraag via onderstaande button een proefrit, offerte of meer informatie aan.
Audi A6 Avant TFSI e quattro
De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro biedt het rijplezier, de ruimte en de uitstraling zoals u die van een Audi A6 Avant gewend bent en voegt daar een toekomstgerichte plug-in hybride-aandrijflijn aan toe. Daarmee kunt u tot 51 kilometer (WLTP-norm) volledig elektrisch afleggen.
Interesse in de A6 Limousine plug-in hybride? Vraag via onderstaande button een proefrit, offerte of meer informatie aan.
Laadoplossingen
Als betrokken Audi dealer kennen wij de behoeften van berijders van elektrische en hybride auto’s als geen ander. Onze producten en diensten sluiten hier naadloos op aan. Daarom biedt Ames, in samenwerking met Mobilitics, de mogelijkheid aan om laadpalen voor uw Audi en laadpassen voor uw Audi af te nemen.
Actieradius maximaal benutten
Er bestaat nog wel eens discussie over het verschil in de maximale actieradius en het daadwerkelijke rijbereik van een elektrische auto. Daarom hebben wij autojournalist Werner Budding gevraagd om een video te maken waarin hij uitlegt waardoor dit verschil ontstaat en geeft hij een aantal tips hoe u als bestuurder uw rijbereik kan vergroten.
Acceleratie van 0 naar 100 km/h
Elektrische actieradius max.
Vermogen max.
PHEV rijdt vertrouwd en efficiënt
Een plug-in hybride, ofwel een PHEV, heeft zowel een traditionele motor als een elektromotor. Daardoor rijdt de Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro op benzine en op stroom en dat is heel slim, want zo profiteert u van schoner en stiller rijden op de kortere afstand, terwijl u voor hogere daggemiddelden kunt vertrouwen op het uithoudingsvermogen van een krachtige benzinemotor. Voeg daar de slimme quattro-vierwielaandrijving met ultra-technologie aan toe en het is duidelijk dat de Audi A6 Avant als PHEV een slimme propositie is.
Schoolvoorbeeld van efficiënt werken
Wie succesvol wil zijn, moet over uithoudingsvermogen beschikken. De Audi A6 Limousine 55 TFSI e quattro laat u niet in de steek. Zijn slimme techniek ondersteunt efficiënt en zuinig rijden. Bijzonder is de warmtepomp van de klimaatregeling, die de restwarmte van de elektrische aandrijflijn voor verschillende doeleinden benut.
Enerzijds regelt de warmtepomp de interieurtemperatuur en anderzijds draagt deze component bij aan een effectieve werking van de auto. Dat komt de elektrische actieradius ten goede, ook bij lagere buitentemperaturen. Bovendien kunt u zelf met de instellingen EV, Battery-hold en Hybrid de werking van de auto beïnvloeden. Ook een fraai voorbeeld van vooruitstrevende technologie: de Audi A6 Limousine 55 TFSI e quattro gebruikt informatie over de navigatieroute om u bij voorbaat zo efficiënt en comfortabel mogelijk naar de bestemming te begeleiden.
Een atletisch exterieur
De dynamische aandrijving van de Audi A6 Limousine 55 TFSI e quattro komt ook in zijn design tot uiting. Dat blijkt uit de mooie balans in de lijnvoering, de optisch korte overhangen en de atletische carrosserievlakken. Het S line-exterieurpakket en optiekpakket zwart zijn standaard aanwezig, net zoals 19-inch wielen en rode remzadels. Ook de brede en laag in het front geplaatste singleframe-grille, de grote luchtinlaten in de voorbumper, de nadrukkelijk geaccentueerde spatborden, de boogvormige taillelijn en de prominente sideblades onderaan vallen op. De glanzend zwarte sierstrip tussen de achterlichten maakt de auto voor het oog nog breder. Letterlijk en figuurlijk een fraaie conclusie.
Slimme technologie
In principe bepaalt de auto zelf wanneer welke motor actief is. De auto rijdt dan in de hybridestand. De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro zorgt er op weg naar de bestemming voor dat de accu opgeladen is, zodat de laatste kilometers puur elektrisch onder de wielen doorglijden. Deze strategie is gebaseerd op input van het navigatiesysteem, online verkeersinformatie, uw rijstijl en onboard camera- en radarsensoren. Uitrollen met uitgeschakelde motor en regenereren behoren ook tot het repertoire. U kunt ook voor EV kiezen om alleen de elektromotor het werk te laten doen. Met ‘Hold’ bewaart u juist stroom in de accu voor een later moment, bijvoorbeeld een emissievrije zone in de stad.
Geen zorgen over het accupercentage
Met de wallbox, app en mobiliteitskaarten die u bij uw auto kunt aanvragen, wordt opladen extra gemakkelijk. Uw Audi-dealer kan u alle ins en outs vertellen over de Shuttel-mobiliteitskaart waarmee u meer dan 65.000 laadpunten in zestien Europese landen kunt gebruiken. Daarnaast is er de Audi e-tron Charging Service waarmee u toegang verkrijgt tot een van de grootste openbare oplaadnetwerken van Europa (meer dan 110.000 oplaadpunten), allemaal met één contract te benutten.
Een ander handig hulpmiddel is de myAudi-smartphoneapp om Audi connect-toepassingen te gebruiken, bijvoorbeeld om het laadproces te starten en het accupercentage inclusief de bijbehorende actieradius af te lezen. Ook een laadtimer is geïntegreerd en u kunt laad- en verbruiksoverzichten raadplegen. De routeplanner in de app toont de locaties van laadpalen, net zoals het MMI navigatiesysteem in de Audi A6 Limousine 55 TFSI e quattro dat doet.
De actieradius in beeld
U weet precies waar u aan toe bent als het om de kilometers op stroom en benzine gaat. De actuele actieradius verschijnt duidelijk in beeld tussen de powermeter links en snelheidsmeter rechts. Die powermeter toont het percentage van het systeemvermogen dat u benut. De digitale meters en hun haarscherpe weergave zijn kenmerkend voor de Audi virtual cockpit, die standaard aanwezig is.