De Audi e-tron
De eerste 100% elektrische SUV
Gaan en staan waar u wilt en een nieuwe vorm van mobiliteit. Met de 100% elektrisch Audi e-tron is dat heel vanzelfsprekend. Of u nu door de stad rijdt of met vrienden onderweg bent naar de zeilboot, de Audi e-tron is er geschikt voor. De eerste fully electric Audi is niet alleen sportief, maar ook net zo veelzijdig inzetbaar als een auto met brandstofmotor. De twee elektromotoren en elektrische vierwielaandrijving van de Audi e-tron zorgen voor opmerkelijke prestaties en goede rijeigenschappen.
Actieradius tot 437 km
0-100 km/u in 5,7 seconden
Virtuele buitenspiegels
MMI touch
Bijtellingsvoordeel
Wij hebben diverse elektrische modellen op voorraad met bouwjaar 2019, 2020 en 2021 waarbij u dus nog profiteert van de lage bijtellingsregels die toen gelden. Vanaf 2022 is de bijtelling op elektrische auto's namelijk verhoogd naar 16%. Pak daarom nu uw kans met onze laatste voorraadmodellen met de lage bijtelling van de afgelopen jaren.
Audi e-tron nu snel en voordelig leverbaar
Wij hebben ondanks de schaarste de hand weten te leggen op een unieke voorraad Audi e-tron modellen waarin u snel kunt rijden. Bovendien is de e-tron nu tot € 8.000 in prijs verlaagd, zo rijdt u al een Audi e-tron vanaf € 66.415. Ook geniet u tijdelijk van extra hoge inruilpremies. Rijdt u een auto van zaak? Door de prijsverlagingen is uw fiscale voordeel nu ook nog gunstiger.
Dynamisch rijden met elektrische aandrijving
De Audi e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren. Daarmee versnelt de e-SUV vlot vanuit stilstand. Voluit wegrijden doet denken aan een sportauto. De elektrische vierwielaandrijving, een nieuwe generatie van quattro, zorgt daarbij voor optimale tractie en dynamiek. De Audi e-tron voelt zich niet alleen thuis in het drukke Nederlandse verkeer, maar is ook een genot om te rijden op lege, kronkelende wegen. De quattro-aandrijving is actief als de situatie daarom vraagt. Het aandrijfkoppel wordt variabel over de assen en wielen verdeeld.
Vooruitstrevende technologie
Ongeveer een derde van die afstand rijdt de e-tron op energie die wordt teruggewonnen uit het nieuwe remsysteem. Slim temperatuurmanagement zorgt dat de actieradius nog verder tot 15% wordt vergroot. Een andere specificatie waar u vast nieuwsgierig naar was: de eerste volledig elektrische Audi heeft een topsnelheid van 200 kilometer per uur, en hij accelereert van 0 tot 100km/h in 5.7 seconden.
Herkenbare e-tron verlichting
De belangrijkste verlichtingsfuncties van de Audi e-tron functioneren allemaal met matrix-lasertechnologie. Deze nieuwste vorm van autoverlichting werkt met losse pixels, waardoor de lichtbundel van de matrix-laserkoplampen zeer nauwkeurig te vormen is. Onder de koplampen zitten vijf beeldbepalende verlichtingselementen waarin LEDs zijn gecombineerd met zeer platte OLEDs (organic light emitting diodes). Deze OLEDs stralen een homogeen licht uit, ze zijn dimbaar en je kunt er allerlei animaties mee vertonen. De toepassing van matrix-laser-OLED-technologie in de koplampen van de Audi e-tron is een wereldprimeur. Een hoogstandje op het gebied van ‘voorsprong door techniek’ met autoverlichting.
Interieur van vertrouwd hoog niveau
De interieuraankleding en de comfortuitrusting van de Audi e-tron zijn van vertrouwd hoog Audi niveau. Het optionele glazen panoramadak maakt het interieur lichter en versterkt de ruimtelijke indruk. Als alternatief voor de standaard dualzone climate control levert Audi een over vier interieurgebieden gescheiden klimaatregeling en het Air Quality-pakket aan. In dit laatste zitten een ionisator en instelbare parfumeur, voor de best mogelijke luchtkwaliteit. Een sensor reageert op luchtvervuiling en zet dan automatisch de luchtrecirculatie aan.
Exclusieve offroaduitstraling
De Audi e-tron biedt keuze uit twaalf lakkleuren, waaronder de exclusieve tint Antiguablauw. De e-tron-logo’s op de voorspatborden zijn in opvallend oranje, bekend van de hoogspanningskabels onder de motorkap van elektrische auto’s. Ook de remzadels zijn tegen meerprijs in deze tint leverbaar. De wielkastranden en dorpels zijn in een afwijkende tint uitgevoerd, wat passend is voor de offroaduitstraling.
Rekenkracht, slimme toepassingen en veel licht
Design en technologie vormen een perfecte match. Een grote boog, de wrap-around, omspant van deur tot deur het uit horizontale lagen opgebouwde dashboard. Deze wrap-around verbindt op harmonieuze wijze de displays van de optionele camerabuitenspiegels met de overkapping van de Audi virtual cockpit. De Audi e-tron heeft standaard het topinfotainmentsysteem MMI navigatie plus aan boord, inclusief 4G-wifi. De navigatie maakt een bestemming kiezen extra gemakkelijk door vaste routes te herkennen.
Audi e-tron winnaar top segment ‘Elektrische Auto van het Jaar’
De Audi e-tron is uitgeroepen tot Elektrische Auto van het Jaar. Bij de jaarlijkse verkiezing van de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) heeft de elektrische SUV van Audi gewonnen in de categorie ‘Top Segment’ met een aankoopprijs vanaf 70.000 euro. Deze prijs is voor Audi een belangrijke erkenning. Dit jaar heeft Audi het e-tron-gamma enorm uitgebreid met diverse nieuwe en 100% elektrische modellen.
Prijsverlaging e-tron 55
Profiteer van duizenden euro's voordeel!
In 2022 profiteert u van forse prijsverlaging op alle vier de bestaande uitvoeringen van de volledig elektrische Audi e-tron met de krachtige 55 motor. Zo bespaart u op de e-tron Edition, Advanced Edition, Advanced Edition Plus en de S edition al snel duizenden euro's op het aanschafbedrag. Bekijk hier uw voordeel en sla uw slag!
Actieradius maximaal benutten
Er bestaat nog wel eens discussie over het verschil in de maximale actieradius en het daadwerkelijke rijbereik van een elektrische auto. Daarom hebben wij autojournalist Werner Budding gevraagd om een video te maken waarin hij uitlegt waardoor dit verschil ontstaat en geeft hij een aantal tips hoe u als bestuurder uw rijbereik kan vergroten.
Laadoplossingen
Als betrokken Audi dealer kennen wij de behoeften van berijders van elektrische en hybride auto’s als geen ander. Onze producten en diensten sluiten hier naadloos op aan. Daarom biedt Ames, in samenwerking met Mobilitics, de mogelijkheid aan om laadpalen voor uw Audi en laadpassen voor uw Audi af te nemen.
Werner Budding introduceert de nieuwe Audi e-tron bij Ames
Sinds begin 2019 staat de e-tron bij ons in de showroom en kunt u deze baanbrekende auto zelf ervaren tijdens een proefrit. Bekend autojournalist Werner Budding vertelt u meer over deze nieuwe volledig elektrische SUV.
Audi e-tron wint van Mercedes EQC in AutoWeek Dubbeltest
AutoWeek heeft onlangs een Dubbeltest gedaan met de Audi e-tron 55 Quattro en de Mercedes-Benz EQC 400 waarbij de e-tron met ruime voorsprong als beste uit de test kwam.
Zo beargumenteert de autojournalist van AutoWeek dat de optie van 3 fasen opladen een groot voordeel is van de e-tron en concludeert hij dat u als berijder aan alles voelt dat de Audi e-tron echt is gemaakt voor elektrisch rijden in een speciaal geopende fabriek voor de productie van deze elektrische SUV. Dit in tegenstelling tot veel andere elektrische auto's die gebaseerd zijn op een bestaand model met verbrandingsmotor.
Laatste modellen Audi e-tron met 4% bijtelling!
Een Audi e-tron kopen? Bij Ames hebben wij de allerlaatste Audi e-tron modellen bijgekocht van Nederland met 4% bijtelling! Voor Audi e-tron modellen met registratie in 2020 betaalt u immers 8% bijtelling. Profiteer van deze laatste kans!
Digitale buitenspiegels
Bekend van concept cars, maar heel bijzonder op een productieauto: de digitale buitenspiegels waarmee de Audi e-tron optioneel leverbaar is. Deze cameraspiegels zijn niet alleen technologisch een unicum, maar bieden ook praktische voordelen qua beeld en veiligheid. De slanke pootjes dragen een platte behuizing met daarin een kleine camera. De beelden worden digitaal bewerkt en dan op contrastrijke oled-schermen van 1.200 x 800 pixels in het interieur getoond. Deze schermen zitten op de overgang van dashboard naar portieren.
De 7-inch schermen stellen automatisch de helderheid in. Er zitten naderingssensoren in: zodra uw vinger bij het scherm komt, worden symbolen zichtbaar om de beelduitsnede te verschuiven. Vanaf bestuurderskant is ook de rechter spiegelprojectie in te stellen.
Instructievideo's Audi e-tron
Autojournalist Werner Budding is met onze Audi e-tron op pad geweest en vertelt u alles wat u moet weten voordat u gaat rijden met de baanbrekende elektrische Audi. Naast bovenstaande algemene review behandelt Werner ook tal van specifieke onderwerpen rondom de Audi e-tron. Hoe werkt het opladen van uw e-tron? Hoe is het onderhoud geregeld? Hoe maak ik verbinding met de MyAudi App? Welke hulpsystemen bezit de auto? En waar moet ik op letten bij het besturen van een elektrische auto? Werner Budding geeft op zijn bekende wijze antwoord op al deze vragen.
E-tron door Dordrecht
Benieuwd naar de e-tron in actie? Wij namen hem mee door de binnenstad van het mooie Dordrecht. Bekijk de beelden hier.
Audi e-tron 50 quattro vanaf € 62.700 of € 280 netto bijtelling p.m.
Audi introduceert binnenkort een nieuwe versie van zijn elektrische SUV. De Audi e-tron 50 quattro heeft twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 230 kW en een koppel van 540 Nm. Daarmee accelereert de Audi e-tron in 7 seconden van 0-100 km/u en is de topsnelheid 190 km/u (begrensd). Met een 71 kWh sterke accu biedt hij een bereik van meer dan 300 kilometer. Bij een high-power laadpunt kan de Audi e-tron 50 quattro in 30 minuten 80% opladen. Deze nieuwe e-tron variant wordt fiscaal een stuk voordeliger en kan naar alle waarschijnlijkheid dit jaar nog geleverd worden in 4 uitvoeringen. De komt eind 2019 naar Nederland en is binnenkort bij ons te reserveren.
De kracht van de elektrische e-tron
Audi stuurde zijn eerste volledig elektrische SUV naar de hellingen waar ’s werelds beste skiërs de strijd met elkaar aanbinden tijdens de Hahnenkamm Rennen. De speciaal uitgeruste Audi e-tron beklom de ‘Mausefalle’ op de legendarische ‘Streif’. Dit gedeelte is, met een hellingspercentage van 85%, het steilste deel van de spectaculaire afdaling.
Een auto met superkrachten
''Kan het vliegen? Ongeveer'' The Avengers zijn dit jaar voor het laatst samen in de megapopulaire film Endgame. Captain Marvel keert na jaren terug van haar avonturen en krijgt een update over alle nieuwe innovaties die Audi heeft doorgevoerd.
E-tron opladen
Helaas kan niet iedereen zo snel opladen als Captain Marvel doet, benieuwd naar hoe u kunt opladen en hoelang dit zal duren in uw specifieke situatie? Klik op onderstaande button en ontdek het zelf.
Conclusie Autoweek Triotest
De autojournalisten van Autoweek zagen door de entree van de Audi e-tron in de elektrische markt reden om een triotest te doen om te ervaren hoe de e-tron zich onderscheidt in dit segment. Dit doen ze door de auto te vergelijken met de Tesla model S en de Jaguar I-PACE. De journalisten van Autoweek testen de auto's op punten als actieradius, acceleratie, comfort, techniek en nog meer.
De Audi e-tron overtuigt het meest voor zijn prijs en ontvangt 34 punten van Autoweek, gevolgd door de Tesla model S met 33,5 punten en tot slot de Jaguar I-Pace met 31,5 punten.
De e-tron in de media
In Abu Dhabi heeft de Nederlandse pers voor het eerst op de openbare weg gereden met de eerste 100% elektrische Audi. Onder uitdagende omstandigheden voor elektrische auto's, zoals langdurig rijden met hoge snelheden en grote temperatuurverschillen, werd de e-tron op bergpassen en zandduinen uitvoerig getest. Bent u benieuwd hoe de Nederlandse pers de Audi e-tron beleefde?
Audi etron 55: snellaadkampioen
Hoe snel zijn de Audi e-tron 55 modellen weer opgeladen? En wat is het rijbereik? De feiten en cijfers over de laadprestaties van de Audi e-tron 55 quattro en e-tron Sportback 55 quattro op een rij.