Audi e-tron GT

Vierdeurs coupé met de lange wielbasis van een klassieke gran turismo

Twee jaar na de presentatie van de Audi e-tron GT concept is het bijna zover. In het voorjaar van 2021 zal de Audi e-tron GT in het Nederlandse straatbeeld verschijnen. We houden u graag op de hoogte van de eerste bestelmogelijkheid in februari 2021, events en productinformatie.

Aanmelden e-mailnieuwsbrief


De Audi e-tron GT concept is een directe link naar de nabije toekomst. Deze vierdeurs coupé met zijn lange wielbasis heeft de proporties van een klassieke gran turismo, overgoten met modern Audi-design. Ook de aandrijflijn is volledig toekomstbestendig en bovendien goed voor sportautoprestaties. Verder beschikt deze elektrische auto over de beroemde Audi quattro-vierwielaandrijving.

Acceleratie van 0 naar 100 km/h

3,5 seconden

Elektrische actieradius max.

400 kilometer

Vermogen max.

434 Kw
audi e-tron gt
audi e-tron gt

Progressieve ambassadeur van een nieuw tijdperk

De volledig elektrische concept car tilt premium kwaliteit en krachtige dynamiek naar een hoger niveau. De daklijn van de Audi e-tron GT concept 1 is ver naar achteren getrokken en loopt vlak af. De wielkasten en schouders zijn bewust geaccentueerd. Zo worden het lage zwaartepunt en zijn dynamische potentieel onderstreept. De brede verhoudingen van de Audi e-tron GT concept 1 worden aangevuld door een lange wielbasis. Het singleframe aan de voorkant van de concept car versterkt zijn Audi-DNA. Het statement gaat veel verder dan exterieur en performance. Het gaat om vooruitgang, passie en attitude. Maar uiteindelijk ook om kleine details en het grote geheel.

Een moderne uitstraling

De achterlampen van de Audi e-tron GT concept strekken zich uit over de volle autobreedte. Op de hoeken daarvan zitten dezelfde pijlvormige elementen als in de koplampen. Net zoals voorop is ook hier het e-tron-logo verlicht; het is verwerkt in de achterbumper.

Vertrouw op quattro

De Audi e-tron GT concept heeft een krachtige elektrische aandrijflijn met quattro-techniek. Elke wielas heeft zijn eigen synchrone motor met permanente magneet. Het resultaat is vierwielaandrijving.

audi etron gt velg
audi etron gt achterkant
audi etron gt verlichting

Elektrificerende toekomst van premium-mobiliteit

De design-taal van de Audi e-tron GT concept 1 geeft de toekomst aan van het merk met de vier ringen. De e-tron GT concept 1 staat voor progressiviteit met de intentie om de premium-elektromobiliteit voor de toekomst te stimuleren. De concept car is een charismatische visionair, die op indrukwekkende wijze laat zien hoe emotie en esthetiek in één ontwerp kunnen samenvloeien. De e-tron GT concept 1 onderstreept de attitude van Audi: vooruitgang stimuleren betekent een het hebben van een visie voor morgen en de status-quo steeds opnieuw uitdagen. Want alleen zo kan men de toekomst progressief vormgeven.

Productie e-tron GT gestart

In de Böllinger Höfe-fabriek in het Duitse Neckarsulm is Audi gestart met de productie van de volledig elektrische Audi e-tron GT. Met 100 procent ecologische elektriciteit en warmte uit regeneratieve bronnen vindt de productie per saldo plaats op een CO2-neutrale manier. Bij de grondstofbesparende productie maakt Audi gebruik van gesloten processen voor de toepassing van aluminium en polymeer. Voor het eerst werd met de e-tron GT – die begin volgend jaar zijn wereldpremière beleeft - bovendien een nieuw Audi-model ontwikkeld zonder dat er fysieke prototypen werden gebouwd.

Interesse in de e-tron GT?

Aerodynamica en stroomverbruik

Hoe gunstiger de aerodynamica, hoe lager het stroomverbruik uitvalt en des te meer kilometers u op een acculading rijdt. Dat is precies de reden dat de Audi e-tron GT concept in de ontwerpfase de windtunnel heeft bezocht. Voorsprong door techniek zijn we immers aan onze stand verplicht. Zo vermindert de speciale vorm van de voorklep ongewenste luchtwervelingen. Zelfs het design van de 22 inch vijfspaaks velgen helpt om de luchtweerstand te verlagen. Bovendien creëert het wielontwerp een verkoelend effect voor de remmen. Onderaan de achterkant geleidt een grote diffuser de luchtstroom. Ook het relatief lage autogewicht heeft een gunstige impact op verbruik en actieradius. Dat is bereikt dankzij de toepassing van aluminium in combinatie met staal en een koolstofvezel dak.


De verdeling van de aandrijfkracht is elektronisch geregeld, zowel per as als per wiel. Hierdoor is de tractie optimaal. De platte accu die als het ware tussen de assen is uitgesmeerd, geeft de Audi e-tron GT concept een laag zwaartepunt. Tel daar de permanente vierwielaandrijving bij op en u bent verzekerd van een uitstekende rijdynamiek en levendigheid, gepaard met een soeverein weggedrag.

Interesse in de Audi e-tron GT?

Laat hieronder uw gegevens achter en wij houden u vrijblijvend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom dit nieuwe topmodel.



Werner Budding op pad met onze Audi e-tron GT

Met de e-tron GT en RS e-tron GT vindt Audi de gran turismo opnieuw uit. Wij hebben deze elektrische sportwagen sinds april 2021 in de showroom staan dus het werd tijd om de krachtige prestaties van de e-tron GT te testen op het RDW-circuit in Lelystad. Autojournalist Werner Budding deed dit voor ons en vertelt u alles wat u moet weten over indrukwekkende elektrische sportauto.