Audi modellen van de toekomst
De alternatieve aandrijftechnologieën van Audi beloven een mooie toekomst zonder compromissen. Met e-tron is elektrisch rijplezier vanzelfsprekend. De huidige Audi e-tron modellen bewijzen dat een volledig elektrische toekomst veelbelovend is. Ook nu al is Audi op de goede weg met krachtige hybride auto’s.
The road to zero emission
Met de e-tron, g-tron en h-tron is Audi de weg ingeslagen naar steeds minder CO2-uitstoot, met als uiteindelijk doel: niets, nul emissie. Ontdek hier alles over recente Audi ontwikkelingen, modellen en samenwerkingen. De concept cars van Audi nemen een duidelijke voorsprong op ontwikkelingen in de autowereld. De fraaie modellen zitten vol innovaties en hightech. Met hun vernieuwende design, materialen en techniek zijn ze een indrukwekkende voorbode van mobiliteit in de nabije en verre toekomst.
Toekomstige Audi modellen
Audi Activesphere concept
In enkele seconden van luxe coupé naar handige en ruime pick-up
Audi Skysphere concept
Luxe elektrische roadster maakt verschillende rijervaringen mogelijk
Audi Grandsphere concept
5,35 meter lange limousine biedt de ‘first class’ luxe van een privéjet
Future is an attitude
Autonoom rijden
Audi loopt al meer dan tien jaar voorop in de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s. Langdurige research en heel veel tests hebben voor baanbrekende technologie gezorgd. Met autonoom rijden heeft Audi twee records in handen: dat van de langste afstand op snelwegen en het ronderecord op een racecircuit. In 2016 werd het level-2-systeem Traffic Jam Assist geïntroduceerd en in 2017 volgt level-3-versie Traffic Jam Pilot. Een ander mooi voorbeeld hiervan is dat de Audi A8 de eerste level 3 auto is in het autonome rijden.
Samenwerking Audi en Hyundai voor de ontwikkeling van brandstofceltechnologie
Audi en Hyundai zetten samen vaart achter de ontwikkeling van brandstofceltechnologie. De bedrijven zijn van plan om patenten uit te wisselen en elkaar toegang te geven tot niet-concurrentiegevoelige componenten. Het doel van de samenwerking is om brandstofceltechnologie sneller en (kosten)efficiënter productierijp te maken. Ook streven de twee partners naar een verdere samenwerking bij de ontwikkeling van deze duurzame technologie.
Audi maakt gordelslothouders uit gerecycled autoafval
Audi voorziet de nieuwe Q8 e-tron van veiligheidscomponenten die voor het eerst zijn gemaakt van kunststof autoafval, te beginnen met de houders van de veiligheidsgordelsloten. Audi doet dit als onderdeel van het PlasticLoop-project in samenwerking met kunststoffabrikant LyondellBasell. Het is de eerste keer dat Audi veiligheidscomponenten vervaardigt van kunststof autoafval die door middel van chemische recycling zijn gemaakt.
Audi stapt in Formule 1 vanaf 2026
In 2026 treed Audi in de Formule 1, de koningsklasse van de wereldtopsport. Audi komt Formule 1 binnen met een speciaal ontwikkelde krachtbron. De belangrijkste reden voor Audi’s betrokkenheid bij ’s werelds populairste raceklasse is het plan om de F1 duurzamer en kostenefficiënter te maken. De nieuwe technische reglementen die vanaf 2026 van kracht worden, focussen op meer elektrificatie en het gebruik van geavanceerde, duurzame brandstof.