Nieuwe Audi e-tron
Een volledig elektrisch productiemodel van Audi is binnenkort geen toekomstmuziek meer, maar werkelijkheid. De Audi e-tron debuteerde in 2015 op de IAA-autoshow in Frankfurt. Het is een concrete vooruitblik op een volledig elektrische sportieve SUV uit het hogere segment. Een treffend bewijs dat Audi alternatieve aandrijving fraai verpakt in een sportief en modern design. Vanaf eind 2018 staat de Audi e-tron – die CO2-neutraal geproduceerd gaat worden in Audi’s fabriek in Brussel – in Nederland. Begin 2019 wordt hij in ons land leverbaar, maar u kunt bij Ames Audi Centrum alvast een reservering maken.
Interieur onthuld
Op alle fronten innovatief en hoogstaand: het interieur van de Audi e-tron is onthuld. En de eerste volledig elektrische Audi verlegt ook op dat gebied grenzen. Ruimte, design, perfecte ergonomie en technologie gaan hand in hand binnen in de Audi e-tron. Met een heuse wereldprimeur als hoogtepunt. Al eens met virtuele buitenspiegels onderweg geweest? Welkom in de Audi e-tron.
Aerodynamisch
Voor een volledig elektrische auto is een gunstige aerodynamica een pluspunt. Audi belooft voor de Audi e-tron een actieradius van meer dan 500 kilometer. Die afstand is mede mogelijk door het nieuwe design dat nadrukkelijk volgens aerodynamische basiswetten getekend is. De sportieve SUV heeft een gunstige cw-waarde van 0,25, waarmee hij stil en efficiënt de lucht doorklieft. Met zijn lengte van 4,88 meter, breedte van 1,93 meter en wielbasis van 2,91 meter valt de Audi e-tron in het Audi gamma tussen de Q5 en de Q7. Wel is hij met een hoogte van 1,54 meter beduidend lager dan deze productiemodellen. Lage raampartijen en een snel dalende daklijn verlenen de conceptcar meer dan een vleugje coupékarakter.
Hieronder alvast enkele indrukwekkende cijfers van de nieuwe Audi e-tron:
- 500 km actieradius
- Snel laden 30 min
- Thuis laden 8 uur
- 0-100km/u in 4,6 seconden
- 436pk
- Wielbasis 2,91 meter
- Afmetingen 4,88 x 1,93 x 1,54 meter
De exacte prijzen worden nog bekendgemaakt, maar de vanafprijs zal rond de € 82.500,- bedragen.
Virtuele buitenspiegels
Twee kleine camera’s links en rechts, onderaan de a-stijl gemonteerd in speciale uitsparingen, vormen de basis voor een wereldprimeur op de Audi e-tron: virtuele buitenspiegels. U kijkt dus niet door uw zijruiten in de buitenspiegel, u kijkt binnen in de e-tron naar een beeldscherm met daarop geprojecteerd wat de camera’s registreren. De beeldschermen zitten links en rechts richting portieren, dus in dezelfde richting als waar de bestuurder zou kijken bij reguliere buitenspiegels met glas. De optionele virtuele buitenspiegels hebben ingenieuze camera’s in zich, die zich snel kunnen aanpassen aan de omstandigheden.
Herkenbare e-tron verlichting
De belangrijkste verlichtingsfuncties van de Audi e-tron functioneren allemaal met matrix-lasertechnologie. Deze nieuwste vorm van autoverlichting werkt met losse pixels, waardoor de lichtbundel van de matrix-laserkoplampen zeer nauwkeurig te vormen is. Onder de koplampen zitten vijf beeldbepalende verlichtingselementen waarin LEDs zijn gecombineerd met zeer platte OLEDs (organic light emitting diodes). Deze OLEDs stralen een homogeen licht uit, ze zijn dimbaar en u kunt er allerlei animaties mee vertonen. De toepassing van matrix-laser-OLED-technologie in de koplampen van de Audi e-tron is een wereldprimeur. Een hoogstandje op het gebied van ‘voorsprong door techniek’ met autoverlichting.
Bekijk hierboven de eerste bewegende beelden van de Audi e-tron. Vanaf nu te reserveren bij Ames Audi Centrum.
Interesse in de nieuwe Audi e-tron?
Wij houden u vrijblijvend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom dit nieuwe model.
Error bij het laden van Partial View script (file: ~/Views/MacroPartials/InsertUmbracoFormWithTheme.cshtml)