SEAT Tarraco 1.5 TSI: nu ook met DSG
De SEAT Tarraco 1.5 TSI is vanaf nu ook te combineren met de soepele 7-traps DSG-automaat met dubbele koppeling. Daarmee biedt SEAT’s grote SUV nu een efficiënte combinatie van een zuinige viercilinder, het comfort van een DSG-automaat en voorwielaandrijving. De Tarraco 1.5 TSI DSG is vanaf 12 december te bestellen.
SEAT Tarraco
Tot dusver was de Tarraco – de grootste binnen SEAT’s SUV-serie – uitsluitend leverbaar als handgeschakelde voorwielaandrijver, of met de combinatie van DSG en vierwielaandrijving. Nu breidt SEAT het gamma verder uit met de 110 kW/150 pk sterke 1.5 TSI gekoppeld aan de comfortabele 7-traps DSG-automaat met dubbele koppeling, én voorwielaandrijving. Waarmee SEAT een aantrekkelijke en prijstechnisch interessante optie biedt voor Tarraco-kopers voor wie voorwielaandrijving meer dan volstaat.
Comfortabele en efficiënte keuze
De 1.5 TSI viercilinder turbomotor in de voorwielaangedreven Tarraco levert zijn maximumvermogen van 110 kW/150 pk tussen 5.000 en 6.000 tpm, bij een maximumkoppel van 250 Newtonmeter tussen 1.500 en 3.500 toeren. In combinatie met de 7-traps DSG-transmissie accelereert deze Tarraco in 9,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 198 km/u. De Tarraco 1.5 TSI DSG is vanaf donderdag te bestellen in zowel de Style- als extra complete Xcellence-uitvoering, met vijf of zeven zitplaatsen. Begin volgend jaar breidt SEAT de Tarraco-lijn verder uit met de introductie van de sportieve FR-uitvoering. In de tweede helft van 2020 volgt tevens een geavanceerde plug-in hybrideversie.
Technische gegevens
Motor |
1.5 TSI |
Cilinders/kleppen |
4 cilinders, 16v |
Cilinderinhoud |
1.498 cc |
Boring en slag |
74,5 x 85,9 |
Compressieverhouding |
11 |
Max. vermogen |
110 kW/150 pk |
Max. koppel |
250 Nm |
Transmissie |
7-traps DSG (DQ381-7F) |