Verbonden met uw SEAT
Tegenwoordig bent u altijd verbonden. Met uw vrienden, familie, hobby's, uw hele wereld, en nu ook met uw SEAT. Met de diensten van SEAT CONNECT staat u in verbinding met uw SEAT en de wereld er omheen. Wees verbonden met uw SEAT. Altijd en overal. De SEAT CONNECT is beschikbaar voor modellen vanaf september 2020 en de nieuwe Leon en Mii Electric.
Heeft u een SEAT model van tussen 2008 en 2020 met een Dataplug? Dan kunt u gebruik maken van de SEAT Plus.
Wees verbonden met uw SEAT via de volgende stappen
Stap 1: Download de SEAT CONNECT app voor Apple of Android en maak een account aan
Stap 2: Voeg uw SEAT toe in de app aan de hand van het chassisnummer. Dit nummer kunt u vinden in het raam van uw SEAT
Stap 3: Volg de verdere instructies in de app
Stap 4: Koppel uw SEAT aan de app via het infotainment systeem van de auto
Stap 5: Selecteer de servicepartner en zet serviceplanning aan
Stap 6: Neem contact op met Ames om als hoofdgebruiker te worden vastgelegd
SEAT Connect video
In de video links helpen we u stap voor stap door het registratie en koppelproces van SEAT Connect heen. Om uw SEAT zo snel mogelijk te verbinden heeft u het volgende nodig:
Uw beide autosleutels
Een smartphone
Het VIN- of Chassisnummer, te vinden op de voorruit aan de bestuurderszijde van uw auto
SEAT ID
SEAT Nederland maakt gebruikt van SEAT ID. U krijgt met één account toegang tot de digitale wereld van SEAT en u kunt inloggen op de SEAT Connect App. Een SEAT ID aanmaken is gemakkelijk. Registreren kan via de SEAT ID portal. Wanneer u voor het eerst inlogt in de SEAT Connect App, dan is het belangrijk om bij het onderdeel "Communicatie toestemming" alles op "Ja" te zetten. Op die manier blijft u op de hoogte van alle producten en diensten. Vergeet ook niet om bij "Dealer van uw voorkeur" uw gewenste Ames vestiging te selecteren. Zo bent u verbonden met Ames voor wanneer u ons nodig heeft.
Veiligheid & Service
Altijd en overal connected zijn betekent altijd en overal veilig zijn. Waar u ook bent.
Noodoproep Service
Pechoproep
Automatische ongevalsmelding
Gebiedswaarschuwing
Snelheidswaarschuwing
Serviceafspraak planning
Algemene voordelen
Wat er ook moet gebeuren en wat u ook wilt checken, u kunt het op afstand doen via uw smartphone.
Want met de SEAT CONNECT app kunt u uw auto bedienen en meldingen ontvangen.
Alle algemene voordelen
Actuele wagenstatus weergeven
Rijgegevens bekijken
Logboek
Portieren en licht controleren
Parkeerpositie bekijken
Claxonneren & lichtknipperen
De online diensten van SEAT CONNECT helpen u altijd zo gemakkelijk en snel mogelijk op uw bestemming aan komt.
Online interieurvoorverwarming
Ventilatie op afstand
Vergrendelen en ontgrendelen
Vertrektijden (enkel bij EV of PHEV)
Airconditioning (enkel bij EV of PHEV)
Opladen (enkel bij EV of PHEV)
Servicemelding
Uw SEAT houdt zichzelf en de vitale functies van de auto goed in de gaten. Wanneer de auto detecteert dat het tijd is voor onderhoud, of wanneer er iets mis is met de auto, zal dit kenbaar gemaakt worden. Daarnaast gaat er ook een melding naar uw geselecteerde Ames vestiging. Hierdoor weten wij precies wat er gedaan moet worden en maakt u heel gemakkelijk een serviceafspraak bij uw gekozen Ames vestiging.
SEAT Connect activeren
In de video hiernaast wordt een meer gedetailleerde uitleg gegeven over hoe u uw SEAT Connect kunt activeren op uw SEAT.
Om SEAT Connect te kunnen activeren dient u een nieuwe Leon of Leon Sportstourer, of een Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco van september 2020 of later. Op modellen van voor september 2020 is SEAT Connect niet mogelijk te activeren.
SEAT Connect diensten verlengen
SEAT CONNECT diensten zijn beschikbaar voor de modellen zoals hierboven beschreven. De gratis proefversie kan variëren afhankelijk van de landuitvoering en het uitrustingsniveau, maar geldt tenminste 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan uw voertuig en kunt u vinden in uw gebruikersaccount. Na afloop van uw proefperiode dient u uw abonnement te vernieuwen om de diensten te kunnen blijven gebruiken.
In de video wordt stapsgewijs uitgelegd hoe u uw SEAT CONNECT diensten kunt verlengen.
Veel gestelde vragen
Het aanmelden voor SEAT CONNECT bestaat uit 3 stappen. Als deze 3 stappen gedaan zijn, dan kunt u gebruik maken van alle mogelijkheden van SEAT CONNECT. Een SEAT ID aanmaken voor SEAT CONNECT kan via het mySEAT portaal op de PC via my.seat gedaan worden (ons advies is om Chrome te gebruiken). Volg alle stappen in het mySEAT portaal. Of download alvast de SEAT CONNECT app op uw smartphone en maak in de app uw SEAT ID aan. De simkaart van uw auto, de e-sim, moet worden geactiveerd voordat u uw auto aan uw gebruikersaccount kunt toevoegen om de SEAT CONNECT-diensten te gebruiken. Via seat.nl/activeren-SIM kunt u de activering van uw e-sim aanvragen. De e-sim wordt binnen 48 uur geactiveerd. U ontvangt een mail, zodra dit gedaan is. Om uw Mii electric te koppelen, gaat u terug naar het mySEAT portaal of naar de SEAT CONNECT app, voer hier het chassisnummer (VIN) van uw Mii electric in en volg de aangegeven stappen. U bent nu verbonden met uw Mii electric. U kunt gebruik maken van de beschikbare diensten voor uw Mii electric van SEAT CONNECT in het mySEAT portaal en via de SEAT CONNECT app.
Het aanmelden voor SEAT CONNECT wordt in een aantal stappen gedaan. U start met het aanmaken van een SEAT ID, waarna u uw auto en de SEAT CONNECT app koppelt aan uw SEAT ID. Na de aanmelding kunt u gebruik maken van de beschikbare SEAT CONNECT diensten in uw auto en in de SEAT CONNECT app. In de bijlage vind u de handleiding met stap voor stap uitleg voor het aanmelden van SEAT CONNECT voor uw SEAT. De aanmelding voert u uit in het mySEAT portaal. Op YouTube vind u ook de uitleg van de volledige aanmelding van uw SEAT ID, de SEAT CONNECT app en de registratie in uw SEAT.
Zodra u uw SEAT ID aangemaakt hebt, krijgt u een mail met de vraag om uw account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook uw SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om uw account te bevestigen. Via de link komt u in het MySEAT portaal waar u kunt inloggen met uw SEAT ID. Als u de registratie hebt doorlopen, hoeft u alleen nog maar uw auto te linken aan uw gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kunt u gebruik maken van alle SEAT CONNECT- online diensten.
Komt u er niet uit of heeft u de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.
De S-PIN is een 4-cijferige code die voor uw SEAT ID wordt aangemaakt tijdens het registratieproces. U heeft deze code nodig om uw SEAT op afstand op slot te zetten, te ontgrendelen en het klimaat in uw auto te regelen.
Het VIN (voertuigidentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17-delige identificatienummer van uw SEAT. U kunt deze terugvinden op de kentekencard van uw auto, of rechts onderaan op de buitenkant van uw voorruit. U heeft deze nodig om uw auto te registreren en uw SEAT CONNECT- profiel aan te maken.
Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, moet u een auto toewijzen aan uw gebruikersaccount. Om dit te doen meldt u zich aan op de my.seat website via https://my.seat/portal/ en voert u het VIN-nummer van uw auto in. Vervolgens ontvang u een 8-cijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die u invoert in uw navigatiesysteem om het koppelen van uw auto te voltooien. (Instellingen -> Online Services -> Registreren)
Controleer eerst of uw SEAT over een actieve internetverbinding beschikt en of de registratiecode die u probeert te gebruiken, niet verlopen is (deze is 24 uur geldig). Als dit het probleem niet oplost, kunt u proberen om de auto te verwijderen uit uw Garage in het MySEAT-portaal en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. U zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in uw auto.
Indien wij een melding krijgen van de RDW dat een auto van eigenaar is gewisseld, dan zullen wij zelf de auto ontkoppelen van het oude account. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, zodat een nieuwe eigenaar niet gevolgd kan worden via de SEAT CONNECT app door de vorige eigenaar. U kunt zelf het volgende doen om ervoor te zorgen dat de vorige eigenaar geen koppeling meer heeft met uw auto: download de SEAT CONNECT app, maak een account aan. Klik op 'Koppelen' en Scan de QR code in de deurpost van uw SEAT. Indien uw SEAT nog gekoppeld is aan een ander account, dan is het scherm te zien met de melding "Auto al gekoppeld?". Koppel uw account aan uw SEAT door te klikken op "Ja, koppel". Als u de koppeling tussen uw SEAT en de app bevestigt, vervalt automatisch de koppeling met het account die eerder aan uw auto gekoppeld was.
Activering in de auto is de gemakkelijke manier om uw SEAT in te schrijven op uw SEAT-ID, zodat u de SEAT CONNECT-diensten kunt gaan gebruiken. De registratie assistent leidt u door het eenvoudige proces om uw SEAT-account in uw voertuig aan te maken, in te loggen en uw voertuig in te schrijven, en het vervolgens toe te voegen aan de garage. Tijdens het registratieproces kan u alle juridische informatie (GTC, privacybeleid) bekijken en de contractovereenkomst van SEAT CONNECT accepteren.
Activering in de auto is mogelijk in de:
- Leon NF met Media System+ en Connect System+ Navi
- Ibiza en Arona met het Connect System Navi
- Ateca en Tarraco met het Connect System+ Navi
Heeft u een vraag over SEAT Connect?
Vul het formulier in en we nemen spoedig contact met u op.