ŠKODA connectiviteit

My Škoda & Škoda connect

ŠKODA connect

Ontdek Škoda Connect. Met Škoda Connect kunt u via uw telefoon eenvoudig controleren of uw auto is vergrendeld, de locatie van uw geparkeerde auto opzoeken en nog veel meer. Daarnaast voegt het een breed scala aan nieuwe functies toe aan het Infotainment Systeem, op het gebied van entertainment, gebruiksgemak en uw persoonlijke veiligheid.

Plan uw werkplaats afspraak
NL
KM

Connect functies

Verken de mogelijkheden van connected mobiliteit met Connect-functies. Van real-time voertuigmonitoring en gepersonaliseerde rijstatistieken tot slimme navigatie. Deze functies bieden een breed scala aan diensten voor meer gemak, veiligheid en controle tijdens elke rit.

Verbinden & Licenties

Hoe verbind u uw Skoda met uw telefoon? De instructies vind u hier. Daarnaast vind u verschillende licenties met diverse (verlengings)mogelijkheden en looptijden. Ook beantwoorden wij vragen zoals: 'Welke app voor u van toepassing is?'.

Download the app

En volg de instructies om uw auto te verbinden

Geschikt voor de Enyaq, Scala, Kamiq en voor de Superb, Karoq en Kodiaq geproduceerd vanaf juli 2020 en de huidige generaties van de Octavia en Fabia.

In 6 gemakkelijke stappen verbonden met uw Škoda

Stap 1: Download de Škoda Connect app via de Apple App Store of Google Play Store

Stap 2: Maak een MyŠkoda account aan of log in

Stap 3: Volg verdere instructies in de app

Stap 4: Ga naar Menu" > "Gebruikers" en klik op de "+"

Stap 5: Log in met uw e-mail adres en het door u gekozen wachtwoord. Doorloop de overige stappen. Let op: uw Škoda is voorzien van een SIM kaart. Hierdoor heeft u geen externe internetverbinding nodig. Bij de activatie is het noodzakelijk dat beide autosleutels zich in de auto bevinden. 

Stap 6: Registreer Ames als uw voorkeurdealer

Veelgestelde vragen over Škoda Connect

Indien de MyŠkoda app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseren wij u om de app volledig van de telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Dit is meestal al voldoende op het probleem te verhelpen. 

Daarnaast adviseren wij om ervoor te zorgen dat uw telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. 

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, neem dan contact op met ons via onderstaand fomulier.
Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, moet u alle bestaande gegevens verwijderen. Dit kunt u bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om dit te doen, gaat u naar de instellingen in het infotainmentsysteem en selecteert u de optie voor het herstellen van de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle eerder ingevoerde gegevens en instellingen in het voertuig gewist.
Nadat dit is voltooid, kunt u de aanmeldingsprocedure uitvoeren in zowel de MyŠkoda app als in de auto zelf. Op deze manier wordt uw auto succesvol gekoppeld aan uw Škoda Connect account.

Voor de Škoda Connect diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 of 3 jaar* na aanschaf van de auto. Na deze periode kunt u deze diensten zelf verlengen via de MyŠkoda app. De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief. 

De kosten voor verlengen zijn voor twee verschillende onderdelen van Škoda Connect en de daarbij behorende diensten. 
Verlengen Infotainment Online: €70,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €60,-- voor 1 jaar.
Verlengen Remote Access: €15 voor 1 jaar (alleen bij Enyaq)

Momenteel is er een actietarief:
Verlengen Infotainment Online: €49,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €39,-- voor 1 jaar.

Beide zijn onderdeel van Škoda Connect. Welke onderdelen en diensten beschikbaar zijn hangt af van welke Škoda u rijdt. Welke diensten beschikbaar zijn op uw Škoda, kunt u hier checken. Hier ziet u ook in een duidelijk overzicht weergegeven welke diensten onder Infotainment Online vallen en welke onder Care Connect vallen. In de MyŠkoda (essentials) app kunt u de looptijd per dienst nagaan.

Heeft u een vraag over Škoda Connectiviteit?

Vul het formulier in en we nemen spoedig contact met u op.