ID.2 concept car
Met de ID. 2all concept geeft Volkswagen een realistisch voorproefje van een nieuwe elektrisch aangedreven compacte auto die in 2025 op de markt komt. Deze elektrische Volkswagen is net zo ruim als een Golf, heeft een actieradius van maximaal 450 kilometer* en staat bol van de hightech. Daarbij laat het studiemodel zien welke designrichting Volkswagen in slaat.
De ruimte en design elementen van de Golf
De ID. 2all concept blikt vooruit op de looks van de toekomstige compacte elektrische Volkswagen. Daarbij is er een hoofdrol voor de C-stijl: de ID. 2all laat een nieuwe interpretatie van dit klassieke stijlelement van de eerste Golf zien. Samen met strakke lijnen en krachtige proporties komt het studiemodel vriendelijk, dynamisch én tijdloos voor de dag. Typisch Volkswagen.
Alle ruimte ook voor bedieningsgemak
Ondanks compacte buitenafmetingen (LxBxH: 4,05 x 1,81 x 1,53 meter) heeft de ID. 2all een ruime wielbasis van 2,60 meter. Dat vertaalt zich in een interieur dat net zo ruim is als dat van een Golf. Ook de riante bagageruimte (490-1.330 liter) vind je normaal gesproken alleen in auto’s in een hoger segment. Voor maximaal gebruiksgemak is de leuning van de passagiersstoel neerklapbaar en is de achterbank in twee delen (40/60) neer te klappen. Indien nodig is een laadlengte van 2,20 meter beschikbaar.
Interieur met hoogwaardige uitstraling
Het interieur valt op door de strakke vormgeving en hoogwaardige uitstraling. Blikvangers zijn de Digital Cockpit (27,7 cm), het head-up display en het grote (32,7 cm) aanraakscherm. Dankzij de slimme opzet van het infotainmentsysteem zijn alle functies van het studiemodel eenvoudig te bedienen. Voor het geluidsvolume is er een aparte knop en voor de instellingen van het klimaatsysteem is er een afzonderlijk bedieningscluster met knoppen.
Comfort van hoog niveau
De ID. 2all concept mag dan compact zijn, het comfortniveau is hoog. Zo beschikt hij over elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie en een groot glazen panoramadak. Uiteraard zijn in het interieur vele USB-C- en 12V-aansluitingen te vinden.
De ID.2all gespot op de Volkswagen Brand Experience
In maart 2023 waren wij aanwezig op de internationale Volkswagen Brand Experience in Hamburg. Tijdens dit event heeft Volkswagen ons alvast kennis laten maken met enkele toekomstige modellen met als hoogtepunt de Volkswagen ID.2all, het studiemodel dat de basis vormt voor de toekomstige VW ID.2.
Nieuw platform
De productieversie van de ID. 2all concept maakt gebruik van het MEB Entry-platform. Daarmee is het de eerste elektrische Volkswagen met voorwielaandrijving. Hij heeft een elektromotor met een vermogen van 166 kW/226 pk en een verwachte actieradius van maximaal 450 kilometer*. Het opladen van het accupakket van 10% tot 80% vergt circa 20 minuten. De ID. 2all concept accelereert in minder dan 7 seconden van 0-100 km/u, de topsnelheid bedraagt 160 km/u.
High tech
Het MEB-platform voorziet in tal van hightech mogelijkheden. Dat betekent onder meer dat de productieversie van de ID. 2all concept verkrijgbaar zal zijn met geavanceerde features als Travel Assist - waarmee semiautonoom rijden onder handbereik komt -, IQ.LIGHT inclusief Matrix LED-koplampen en 3D LED-achterlichten plus de EV-routeplanner.
Over de ID. familie
Sinds de Nederlandse marktintroductie van de ID.3 (in de zomer van 2020) zijn er in ons land ruim 15.000 Volkswagen ID.3 modellen geregistreerd. De ID.3 was de eerste auto van de innovatieve en elektrische ID. familie waar inmiddels de ID.4, ID.5, ID.7, ID.7 Tourer en ID. Buzz ook deel van uitmaken. De ID.2 bezit een een elektrische range van maximaal 450 kilometer* en zal verkrijgbaar zijn vanaf circa € 25.000.
Interesse in de Volkswagen ID.2?
Meld u hier aan voor onze speciale ID.2 nieuwsbrief. Wij houden u vrijblijvend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom de introductie van de nieuwe ID.2.
*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.